Ön itt van >>
Hírek-
2015. március 26. csütörtök






SMCA-2013-0756-S

MIT KEZDJÜNK A MAGATARTÁSZAVAROKKAL
(előadás)
2014.05.14




ELŐADÁS TÉMÁJA:

• csecsemőkori ráhagyás
• korlátok és szabályok hiánya
• magatartászavarok okai
• Hogyan kell egy gondos szülőnek szabályozni
egy csecsemőt?
• anyák, apák szerepe a családban
• hiperaktivitás és tünetei
• szülő és pedagógus együttműködése ilyen helyzetben
_________________________________________________________________________



A gyermek életét alapvetően meghatározza, hogy amikor világra jön, újszülöttként szülei hogyan fogadják, milyen helyet kínálnak neki a családban. Örömmel fogadják-e, várták-e az érkezését, ünnep-e számukra, hogy megérkezett a családba a baba, vagy éppen ellenkezõleg, nem várták, nem örülnek neki, vagy érkezésével, létével kapcsolatosan ambivalens érzéseket táplálnak szülei.  Az anyával való kontaktus alapvetõ szükséglet – az érzelmi nélkülözés végzetes is lehet. A személyként való létezés élménye – az, hogy odafigyelnek ránk, hogy foglalkoznak velünk, megérintenek, ránk mosolyognak, abban megerõsödik az embernek az az alapvetõ élménye, hogy létezése fontos, és öröm mások számára. A csecsemő tehát a maga eszközeivel igyekszik aktívan reagálni a környezeti hatásokra, nemcsak passzív elszenvedője azoknak. Lehetőségei, kapacitásai azonban a felnőttével szemben természetesen korlátozottak, ezért tarthatjuk fontosnak a szülõi oldal elsõdleges tanulmányozását, hatásainak vizsgálatát. ........ ...............................

A figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar a gyermekeket és a felnőtteket is érinti. Ez egy viselkedészavar, melynek tünetei általában hétéves kor előtt jelentkeznek. Ha azt veszi észre gyermekén, hogy képtelen egy dologra összpontosítani a figyelmét, koncentrációhiány jellemzi, folyton izeg-mozog, és nem tud egy helyben megmaradni, előfordulhat, hogy ezzel a magatartászavarral áll szemben.
Három altípusa van, az egyik, amikor a gyerek (vagy ritkábban a felnőtt) elsősorban figyelemhiányos, a második, ha hiperaktív-impulzív, illetve létezik a kettő kombinációja is. A magatartászavar elsősorban az iskoláskorú gyermekeket érinti, a tünetei pedig a nyugtalanság, az impulzív viselkedés, a figyelemhiány, amelyek következményeképp a gyerek nem tud rendesen tanulni, így eredményei elmaradnak az elvárttól.









Néhány gondolat


Figyelemzavar

Sok figyelemhiányos gyerek intelligensebb és kreatívabb az átlagnál, így megfelelő fejlesztéssel túlteljesíthetnek társaikon.

Hiperaktivitás

Több ismert személyiség szenvedett hiperaktivitásban, például Beethoven, Einstein. Munkásságuk bizonyíték arra, hogy a betegségnek lehetnek pozitív hatásai is.

Autizmus

Az autisták gyakran fokozottan érdeklődnek valamilyen bonyolult téma iránt, akár három-négy ember munkáját is képesek elvégezni.

Impulzivitás

Az impulzivitás tünete lehet a gondolkodás nélküli cselekvés, az indiszkréció, a pénzügyek kordában tartására való képtelenség vagy a lobbanékonyság is.

Diszlexia

A diszlexiás gyerekeknek általában jobb a fantáziájuk, a térlátásuk, könnyebben megértik a meséket, és bővebb a szókincsük a korukhoz képest.